Followers

...:::T@nggungj@awab:::...

Hari khamis baru ni ayah mertua aku xcident dekat dengan tmpat keje aku,waktu balik keje aku terserempak ngan ayh mertua aku duk tgk keadaan kereta yg remuk kat depan akibat langgar bontot kereta org..katenya org depan brek mengejut..kereta yg ayh mertua aku guna tu bkn kereta dia tp kereta adk ipar dia merangkap pak sedara abg...aku panggil pak alir,d\pak alir ni cikgu kat sabah kalu xsilap aku xpun sarawak akupn xingt mne..

kereta tu die guna bile balik kg,yelah xkan nk bwk blik kereta yg de kat sane nun..bile die xde die amanahkan kereta tu kat hubby aku.so ape2 hal yg jd kat kereta tu dah memeang tanggungjawab abg aku kene setlekan..
malang tidak berbau ayh mertua aku dah langgar kereta org so abg aku rase bertanggungjawab menanggung semua kos kerugian dahlah ayah mertua aku tu xde lesen xboleh nk buat report huhuhu..

dahlah dekat nk raya ni nk guna banyak duit terpksa pulak baiki kereta pak alir & bayar ganti rugi..kesian tgk abg mne nk jalankn tanggungjawab sbgai seorg ank lagi & seorang suami..abg sekarang makan tak lalu tidur xlena coz duk pikir cm ne nak cri duit nk setle masalah ni...

aku sebagai isteri diepn xblh nk tolong banyak coz akupn xde duit..abg aku dah brp kali larang ayh die bawak kereta coz xde lesen kalu jd ape2kan ssh..skrg nasi dah jd bubur abg aku terpksa tanggung...

p/s: abg banyak2kan bersabar ni semua dugaan tuhan bg kat kite untuk lebih tabah...syg sentiasa dcc abg..


2 comments:

~AmyLiana86~ said...

kancil tu ke jie? siannyer..doh kena bayar la ke yg kete depan tu? huhu

jiehan said...

holah k.amy eh nak nangis wase..kite kne tggung dahlah xpitih mas..xlme gile jgk mezoh tu huhuhu..org tu kte bumper sje 5 6rtus xbgg hrga smbur lg..nk cekor mne duit...